Lokalne SEO jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów w internecie i zwiększenia ruchu zarówno na Twojej stronie internetowej, jak i w Twojej fizycznej lokalizacji. Lokalne SEO jest istotne, jeśli lista Map Google dominuje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla Twoich słów kluczowych lub fraz. Jest to szczególnie ważne, jeśli Twoja konkurencja pojawia się na szczycie listy Google.
Kiedy ktoś szuka lokalnego biznesu, Google pokazuje wiele pobliskich firm, które zostały wybrane na podstawie lokalnego SEO. Dlatego też, jeśli nie inwestujesz w lokalne SEO, Google prawdopodobnie nie pokaże Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pojawienie się w lokalnych wyszukiwaniach nie zawsze jest tak proste, jak się wydaje. Istnieje kilka czynników, które wpływają na lokalne rankingi wyszukiwania.
Co wpływa na lokalne SEO?
Ucząc się, jak skutecznie prowadzić lokalne SEO, powinieneś być świadomy różnych czynników, które wpływają i przyczyniają się do tego. Podczas gdy niektóre czynniki mają większą znaczenie niż inne, to właśnie kombinacja wszystkich z nich sprawia, że Twoja firma wyróżni się i zajmie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Trafność
Google stara się być jak najbardziej przyjazne i użyteczne dla użytkownika, więc wyświetla wyniki lokalnego SEO, które według wyszukiwarki najlepiej pasują do tego, czego szuka dana osoba, aby zapewnić największą wartość. Kiedy podajesz kompletne i szczegółowe informacje o firmie, Google może zrozumieć Twój wpis i dzięki temu umieścić Cię wyżej w wynikach.
Lokalizacja
Nie wszyscy użytkownicy podadzą lokalizację w swoim wyszukiwaniu, więc Google określi odległość na podstawie tego, co wie o aktualnej lokalizacji użytkownika. Użytkownik może po prostu wyszukać „włoska restauracja” lub „włoska restauracja w pobliżu”. W tym przypadku Google oblicza bliskość na podstawie tego, co jest znane w odniesieniu do lokalizacji osoby szukającej.
Reputacja
Firmy, które cieszą się dobrą reputacją w sieci, mają większe szanse na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. Im bardziej znana firma jest wyszukiwarkom, tym korzystniej Google ocenia jej wpis. Google określa również widoczność Twojej firmy na podstawie innych kluczowych czynników. Na przykład, im więcej pozytywnych recenzji i ocen ma Twoja firma, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdzie się wyżej w rankingu lokalnym.
Jak zoptymalizować lokalne SEO on-page?
Lokalne SEO to ciągły proces, który wymaga od Ciebie ciągłego monitorowania i aktualizowania strategii optymalizacji na stronie. Poniżej przedstawiamy kilka czynników, na których należy się skupić przy lokalnym SEO.
Zamieszczenie mapy na stronie
Osadzenie mapy Google na Twojej stronie ułatwia użytkownikom odnalezienie Twojej lokalizacji. Posiadanie mapy na swojej stronie jest znacznie bardziej atrakcyjne dla użytkowników niż lista adresów. Kiedy zamieścisz na swojej stronie mapę Google, użytkownicy będą mogli się dokładnie zorientować, gdzie znajduje się Twoja firma.
Zamieść proste wezwania do działania
Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że użytkownik wie, co chcesz, aby zrobił, jest zawarcie jasnych wezwań do działania. Skuteczne wezwania do działania wyróżniają się, zawierają sposób na kontakt z Tobą i mówią odwiedzającemu dokładnie, co chcesz, aby zrobił dalej. Przyciski na stronie to świetny sposób na wyróżnienie wezwań do działania.
Zamieszczaj recenzje i referencje
Recenzje są bardzo ważne, jeśli chodzi o to, czy użytkownicy wybiorą Twoją firmę lokalną dla swoich potrzeb, czy też konkurencyjną firmę lokalną. Recenzje są tak ważne dla użytkowników, że 84% osób twierdzi, że ufa im na równi z osobistymi rekomendacjami. Co to oznacza dla Twojego lokalnego biznesu? Jeśli nie masz recenzji lub referencji klientów, możesz stracić na potencjalnej sprzedaży.