Wśród przedsiębiorców nadal istnieje dość powszechne, błędne przekonanie, że wdrażanie systemu CRM jest domeną dużych firm czy korporacji. Tymczasem tego typu rozwiązania sprawdzą się również w przypadku małych firm. Kiedy warto zainwestować w oprogramowanie CRM?
Czy każda firma potrzebuje CRM?
Nowo powstałe przedsiębiorstwa mają do wyboru szeroki wachlarz rozwiązań technologicznych. Jednak już na samym początku trzeba przemyśleć strategię oraz ustalić cele: krótko- i długoterminowe. Nie wszystkie działania będą potrzebne i korzystne z finansowego punktu widzenia. Czy warto od razu inwestować w rozbudowany marketing? Niekoniecznie, lepiej postawić na wybrane, efektywne narzędzia.
Również w przypadku systemu CRM warto zastanowić się nad jego wykorzystaniem. Gdy firma obsługuje jednego klienta, nie będzie on niezbędnym narzędziem. Ponadto należy mieć świadomość, że CRM nie sprzeda produktu czy usługi za handlowca – jest jedynie wsparciem. System okaże się niezwykle pomocny, gdy chcemy zautomatyzować wszystkie działania w firmie – od sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, na finansach kończąc. Dzięki CRM możemy być na bieżąco z tym, co robią współpracownicy, bez konieczności każdorazowego komunikowania się we wszystkich sprawach.
W czym pomaga system CRM?
Badania mówią same za siebie – firmy, które skutecznie wprowadziły system CRM, odnotowują 25-procentowy wzrost przychodów. W tym przypadku branża ani wielkość firmy nie mają znaczenia. CRM dla małej firmy może okazać się zbawienny, gdy chcemy połączyć najważniejsze procesy w jednym narzędziu. Dzięki oprogramowaniu z łatwością przeprowadzimy analizę dostępnych danych, zoptymalizujemy działania marketingowe, poprawimy przepływ informacji wewnątrz organizacji, a także wspomożemy obsługę klientów.
Dlaczego jeszcze CRM dla małej firmy to dobre rozwiązanie? Wpływ na wzrost sprzedaży ma nie tylko wysokiej jakości produkt lub usługa, czy atrakcyjna cena. Bardzo ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Gdy o niego zadbamy, z pewnością wpłyniemy na proces budowania zaufania. Ponadto każda firma pragnie poprawiać swoją pozycję na rynku, a umożliwiają to między innymi nowoczesne narzędzia oraz wiedza, jak wykorzystać je w praktyce.